Ryhmäliikunta

RYHMÄLIIKUNNAN SISÄLTÖKUVAUKSET

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokas liikuntamuoto, joka sopii kaikenikäisille naisille ja miehille. Tämä laji on vauhdikasta ja hauskaa liikuntaa! Lajissa ei kilpailla ja siinä annetaan kyytiä kaloreiden lisäksi niska- ja hartiakivuille. Lisäksi tunnilla pääsee päästämään ylimääräisiä ”höyryjä” ja sen kautta myös lievittämään stressiä

Kehonhuolto

Tunneilla lähdetään lempeästi ja muovaillen availemaan kehoa. Harjotteiden avulla pehmitellään ja venytetään lihaksia, sekä annetaan pituutta ja tilaa luisille rakenteille. Tunneilla huomioidaan osallistujen toiveet ja tarpeet. Voit osallistua kaikkine kremppoinesi! Keho on instrumenttimme, huolletaan sitä!

Yksilölattarit

Tunneilla harjoitellaan helppoja ja tanssillisia askelsarjoja, jotka koostuvat mm. seuraavista latinalaistansseista: salsa, merengue, , bachata.
Tavoite tunneilla on askelsarjojen avulla löytää latinalaistanssille ominaisia dynamiikkoja ja eritellä kehonosien samanaikaista liikettä, sekä latinalaisamerikkalaisen musiikin ja rytmin ymmärtämistä ja kokemista kehollisen ilmaisun avulla.
Tunneille osallistuminen ei edellytä aiempaa tanssikokemusta. Latinalaistanssit ovat iloisia ja nautinnollisia tansseja, jotka sopivat kaikille.

Kehon tanssi

Kehon tanssi -tunnit ovat suunnattu aikuisille, jotka haluavat tutustua omaan kehoon ja sen mahdollisuuksiin ja mahdottomuuksiin tanssin avulla. Tunneilla edetään rauhallisesti omaa kehoa kuunnellen ja sen viestejä arvostaen. Ohjatut harjoitteet antavat tilaa jokaisen omalle työskentelylle ja intuitiiviselle liikkeelle. Harjoitteita tehdään yksin ja yhdessä. Tunnille pyritään luomaan turvallinen, lämmin ja luottavainen energia, jotta jokaisen tanssijan on mahdollisuus osallistua omana itsenään ja sen hetkisen olotilansa ehdoilla

Restoratiivinen / Yin-jooga

Syvävenyttävää, rentouttavaa, ja temmoltaan rauhallista. Harjoitus auttaa kehoasi palautumaan rasituksesta. Päämääränä on päästä syvään rentoutumisen tilaan, jossa myös autonominen hermostosi rauhoittuu ja stressi väistyy. Asanat ovat pitkäkestoisia ja niitä tehdään tukien kanssa. Yin/restoratiiviseen joogaan kannattaa pukeutua lämpimästi ja rennosti. Harjoitus sopii kaikille, myös aloittelijoille.

Yin&Reiki

Syvärentouttava, meditatiivinen yhdistelmä yksinkertaisia yin-tyyppisiä pitkäkestoisia joogaliikkeitä, Reiki-energiahoitoa ja chakra-meditaatiota. Kokemus tästä harjoituksesta on hyvin yksilöllinen ja jokainen kerta on hieman erilainen.

Hathajooga

Hatha on yleisnimike kehoa huoltaville, fyysisille joogatyyleille. Hatha-harjoitus on melko lempeää ja liikkuvaa joogaa. Tarkoituksena on lisätä kehosi voimaa, liikkuvuutta, ja tasapainoa. Tunnit edistävät tehokkaasti myös kehonhallintaa, hengitystekniikkaa sekä mielenrauhaa ja keskittymiskykyä.

Vinyasa Flow

Hengityksen ja liikkeen yhdistävä nopeatempoinen hathajoogan muoto. Harjoitus etenee
dynaamisesti virraten, vahvistaen harjoittelijan koko kehoa. Vinyasa Flow on fyysisesti haastavin joogalaji, joka aikataulusamme on tarjolla. Se sopii jonkin verran jooganneille ja turvallisen harjoittelun periaatteet osaaville.

Maksa mitä pystyt – jooga

Yritysyhteisönä Saaremme Lähiosuuskunta pyrkii edistämään paikallisten ihmisten yhteisöllisyyttä ja hyvinvointia. Mielestämme jooga kuuluu kaikille, joten tarjoamme sitä tunnin viikossa vapaaehtoista maksua vastaan. Tunnin sisältö riippuu ryhmän tarpeesta ja voi vaihdella viikoittain. Mukaan mahtuu max 14 joogaajaa.

Joogaworkshopit:

Matalan kynnyksen jooga

Oletko harkinnut joogan kokeilemista, mutta sinua arveluttaa sopiiko se kaltaisellesi ihmiselle? Tämä harjoitus on sinua varten. Matalan kynnyksen joogassa mennään joogan alkulähteille hengitys- ja keskittymisharjoitusten myötä. Liikkeet ovat yksinkertaisia, eikä niitä ole välttämätöntä tehdä. Täällä kukaan ei ole liian paksu, liian laiha, liian vanha, liian väsynyt tai liian kankea vaan jokainen tekee omannäkäisensä harjoituksen juuri sellaisena kuin on.

Alkeisjooga

Alkeisjooga on muille tunneille valmistava workshop, jolla perusliikkeet opetellaan rauhalliseen tahtiin ja tarkasti. Täällä opit yksilöllisesti sopivien kehon linjausten myötä turvallisen harjoittelun periaatteet. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta ja saat lisävarmuutta tunneille osallistumiseen. Erona matalan kynnyksen joogaan tämä workshop käy jo liikunnasta.

Asanatekniikka

Missä asanan pitää tuntua? Miltä sen pitää tuntua? Onko syvempi aina parempi? Missä jalan pitää olla? Miksi polveen sattuu?
Tekniikkaworkshopissa tutkimme asanoita ja haemme jokaisen omalle keholle sopivia linjauksia rauhassa, jotta jatkossa saamme enemmän irti joogatunneista. Workshop sopii jo jonkin verran jooganneille tai ns. matolle palaajille.